Dopunjavanje skupova - reverzibilnost - Brojevi do 10 (veće, manje, jednako)

Savjeti kako koristiti ovu aktivnost kod kuće i u školi.

Dopunjavanje skupova - reverzibilnost - Brojevi do 10 (veće, manje, jednako)

Početni matematički pojmovi


Dijete već razumije zadatak kada uputa odgovara rješenju („treba biti više sličica u plavom okviru, nego u crvenom" te oni moraju dodati još sličica da ispune uvjet). Sada se od njih traži da razumiju iste situacije, ali se uvjeti zadatka mijenjaju. Jedna skupina je „zaključana". Ako ne mogu dodati u plavi okvir, trebaju oduzeti sličice iz crvenog okvira. U ovoj vježbi rade s različitim predmetima do 10. 


Levebee 148: Dopunjavanje skupova - reverzibilnost - Brojevi do 10 (veće, manje, jednako)

Zašto je ova vježba važna?
Ova vježba promiče dublje razumijevanje načela reverzibilnosti ili njegove validacije u dijagnostici. Dijete se susreće s potrebom da razumije jezičnu uputu, koja ne odgovara prvotnom ponuđenom rješenju. Moraju razumjeti problem. Kasnije će se dijete susretati sa zadacima riječima. npr. Adam ima manje bombona nego što ima Danko. Što moraš napraviti da Adam ima manje bombona, a da njegove bombone ne diraš? Dijete se mora oduprijeti početnom razmišljanju (dati Adamu manje) te pomno razmisliti i otkriti moguća rješenja koristeći obrnuti način rješavanja zadataka (veza računskih radnji).

Za koga je vježba prikladna?
Ova vježba općenito pripada predškolskim ili ranim školskim aktivnostima. Uz razvoj pojma o broju i vještina zaključivanja, istovremeno se razvijaju jezične vještine. Uče razumjeti da su, jezične upute i razumjeti matematički problem koji treba rješenje, dvije različite stvari. 

Metodičke preporuke
Možete pristupiti vježbi, ako ste sigurni da dijete razumije odnose više/manje i može se njima koristiti. 

Moguće je da dijete isprva neće primijetiti da se zadatak promijenio i rješavat će ga bez obzira na zaključanu skupinu. U tom slučaju, dopuštamo djetetu da ponovno posluša uputu. 

Potaknite dijete da razmišlja naglas. To olakšava djetetu da otkrije prividnu „kontradiktornost" između upute i rješenja problema. 

Ako se kontradiktornost nije otkrila, pitamo dijete: Na koji još način možeš riješiti zadatak? Kako je to različito? 

Savjeti za slične aktivnosti izvan aplikacije
Možete vježbati odnos veći i manji na stepenicama: Ti stojiš na višoj stepenici od mene. Ja bih htio da stojiš na nižoj od mene, ali ti se ne smiješ pomaknuti. Kako ćemo riješiti problem? 

Imam viši toranj od blokova od tebe. Želim da je tvoj veći od mog, ali ti ne smiješ pomicati blokove s tvog tornja. Što ćemo učiniti da je tvoj toranj viši od moga?