Dijagnostički test

Zašto neki učenici i dalje ne razumiju matematiku unatoč svim naporima?

Matematička dijagnostika u aplikaciji Levebee otkriva skrivene uzroke i pruža alat za samostalan rad na popunjavanju rupa u znanju. 

Samo zato što se učenik možda bori s matematikom ne znači da nema kliker za nju. Na primjer, ako nisu uspješni u množenju i dijeljenju, temeljni razlog može biti u nedostatku nerazumijevanja zbrajanja i oduzimanja. Koliko god intenzivno podučavanje množenje i dijeljenja može biti, nema jamstva da će to pomoći. Potrebno je vratiti se nekoliko koraka unazad i prepoznati te popuniti rupe koje sprječavaju glatku izgradnju temelja za složenije sadržaje. 

„Tek s aplikacijom Levebee otkrila sam ono što sam trebala raditi s djecom još u prvom razredu. Sada su četvrtaši i zahvaljujući dijagnostici otkrivamo na kojem su „koraku“ u kurikulu zapeli i ne mogu nastaviti dalje jer im nedostaje mnogo koraka između prvog i četvrtog razreda.“  
- Mirka, učiteljica u OŠ

Potkrijepljeno istraživanjem

Kao i cijela aplikacija Levebee, dijagnostika je temeljena na pedagoškim principima temeljenim na dokazanim znanstvenim istraživanjima. Zahvaljujući tome, može se učinkovito pomoći djeci koja su zbog raznih razloga izgubljena u matematici. 

Dr. Renata Wolfová
glavna metodičarka Levebee aplikacije

Defektologinja s preko 30 godina iskustva u radu s djecom s posebnim odgojno-obrazovnim pristupima u razvoju čitalačkih, jezičnih i matematičkih vještina. Kroz individualni rad, radila je s više od 2000 djece koja su izgubljena u matematici.

 

1 Kako radi dijagnostika?

Tijekom dijagnostike, učenici prolaze kroz odabrane vježbe iz aplikacije Levebee koji imaju veliki značaj u otkrivanju snaga i teškoća. Dijagnostika je prilagodljiva sposobnostima učenika tijekom procesa. Sukladno tome, prosječno trajanje dijagnostike je oko 20 minuta. 

Jasna analiza snaga i skrivenih rupa u matematičkim vještinama

Dio dijagnostičkog nalaza je šareni vizualni pregled vještina, što olakšava da se na prvi pogled vidi u čemu je dijete dobro i u čemu treba pomoć. Također, Levebee generira i kratki tekstualni sažetak koji se može poslati roditeljima i drugim učiteljima koji rade s učenikom.


Detaljna interpretacija rezultata i jasne preporuke kako pomoći učeniku

Otkrivanje stanja usvojenosti matematičkih vještina bez popratne intervencije samo po sebi neće pomoći učeniku. Iz tog razloga, Levebee će napraviti skrojeni, praktični vodič za učitelje i roditelje kako konkretno pomoći određenom učeniku da postigne uspjeh u matematici. Pobrinuli smo se da je napisan na jednostavnom i razumljivom jeziku koji ne traži dodatno stručno usavršavanje.


Levebee automatski odabire prilagođene vježbe za samostalan rad

Učinkovito pomaganje učeniku traži puno vremena od učitelja i roditelja, koji to često nemaju. Stoga, Levebee odabire odgovarajuće vježbe temeljene na dijagnostici i automatski ih prilagođava sukladno napretku učenika. Aplikacija uključuje zvučne upute, mogućnost odabira fonta i veličine te nekoliko drugih značajki koje minimaliziraju potrebu za pomoći odrasle osobe. 


Čak i djeca s drugim materinjim jezikom i teškoćama mogu riješiti dijagnostiku

Uz dvojezične upute na više od 20 jezika, Levebee razlikuje jezično znanje od matematičkog. Dijagnostika je također testirana s djecom sa širokim specifičnim teškoćama u učenju, uključujući djecu s autizmom, ADHD, razvojnom disfazijom i druge. 

2 Kada koristiti dijagnostiku?

Kada je učenik neuspješan u učenju zadanih matematičkih koncepata

Ako, unatoč najboljim naporima svih uključenih, učenik još uvijek ne svladava nastavni sadržaj koji se uči, vjerojatno već ima rupe u prethodnoj vještini. Bez da ih popuni, učenik ne može nastaviti dalje.

Procjena predznanja na početku prvog razreda

Na razini pojedinog djeteta i cijelog razreda dijagnostika može dati jasnu sliku o tome što učenici mogu učiniti kada krenu u školu, a što treba što prije dovršiti kako se praznine ne bi povećavale od samog polaska u školu.

Prije poučavanja složenih matematičkih koncepata

U duhu formativnog vrednovanja, dijagnostika se može koristiti za provjeru spremnosti učenika za novu važnu vještinu. To omogućuje popunjavanje rupa prije nego što učenik iskusi osjećaj neuspjeha u radu na novim sadržajima. 

Kada se učenik prebaci iz druge škole tijekom nastavne godine

Ako imate novog učenika u svom razredu, možete provjeriti na kojoj je trenutno razini usvajanja vještina i može li pratiti nastavni sadržaj na kojem vi trenutno radite. Rano popunjavanje rupa, također će omogućiti lakšu integraciju učenika u razred.

Želite li vidjeti kako radi dijagnostika? 

Prijavite se na besplatnu edukaciju kako najbolje iskoristiti dijagnostiku! Javite nam se na support@levebee.com.

Iskustva s dijagnostikom

„Dijagnostika je bila izvrsna jer je otkrivala dotad skrivene nedostatke učenika u matematici. Uključili smo preporučene vježbe iz Levebee aplikacije u našu redovitu nastavu kao pomoć u popunjavanju rupa u znanju."


Eva, učiteljica u OŠ

„Otkrili smo da neki učenici koji su vješti u brojanju, imaju rupe u osnovnom matematičkom razumijevanju. Stoga smo se usredotočili na redoslijed i drugo. Uključili smo vježbe iz Levebee aplikacije u našu svakodnevnu nastavu.“ 

Jaroslava, ravnateljica i učiteljica u OŠ

„Priznajem da na početku nisam imala veliko povjerenje u dijagnostičke mogućnosti. Ali, bila sam oduševljena prikazom dijagnostičkog rada, u što vjerujem da će biti korisno“



Ivana, učiteljica u OŠ

3 FAQ

Koje uređaje trebam za dijagnostiku?

Preporučamo korištenje Android ili iOS tableta s najvećim mogućim zaslonom i pristup stabilnom Internetu. Tipkovnica i miš su često prekomplicirani za manje učenike i nepotrebno im odvlače pozornost. U slučaju zajedničkog testiranja cijelog razreda, preporučamo korištenje slušalica. U tom slučaju, osigurajte da je glasnoća zvuka prikladna. 
Koliko puta mogu učeniku pokrenuti dijagnostiku?

Možete je pokrenuti koliko god puta trebate, licenca to ne ograničava. Na primjer, možete to učiniti na početku nastavne godine i na polugodištu kako biste pratili napredak. Jedino ograničenje je duljina probnog razdoblja ili plaćene licence. 
Mogu li se rezultati koristiti za uspoređivanje učenika?

To nije glavni cilj dijagnostike. Ovo je formativno, a ne sumativno vrednovanje. Rezultati nisu standardizirani, već set specifičnih preporuka kako pomoći djetetu. Prikupljanje podataka na razini cijelog razreda ili škole može i dalje pružiti korisne informacije, pretpostavljajući da se javlja određeni nedostatak vještine kod više od jednog učenika. U tom slučaju, bilo bi korisno usredotočiti se na razred, dijeljenje iskustva s drugim učiteljima ili, gdje je prikladno, uključiti u stručno usavršavanje. 
Mogu li pokrenuti dijagnostiku za cijeli razred?

Da, možete, ali potrebno je imati dovoljan broj uređaja (najbolje tableta) i dobar pristup Internetu. Djeca se mogu prijaviti na korisničke račune preko svojeg PINa.  Kako to učiniti možete saznati OVDJE.
Je li moguće započeti dijagnostiku i završiti je kasnije?

Da, moguće je. Uvijek možete zaustaviti i vratiti se dijagnostici kasnije. U prosjeku, potrebno je 20 minuta za završetak. Općenito, trebalo bi biti moguće završiti je bez ometanja. Međutim, ovisi o sklonosti ili mogućim teškoćama kod pojedinog učenika. 
Zašto se primjeri zbrajanja i oduzimanja pojavljuju u dijagnostici množenja i dijeljenja?   

Cilj dijagnostike je otkriti stvarne skrivene uzroke neuspjeha u zadanoj matematičkoj vještini. Iz tog razloga, aplikacija također provjerava predznanje o kojem ovisi matematička vještina. 
Zašto su predmatematičke vještine važne?

Predmatematičke vještine stvaraju temelj za osnovno matematičko znanje učenika. Ako one nisu usvojene, najčešće stvaraju probleme u budućnosti.