Dopunjavanje skupova; (više, manje, jednako) - reverzibilnost - Brojevi do 5

Savjeti kako koristiti ovu aktivnost kod kuće i u školi.

Dopunjavanje skupova; (više, manje, jednako) - reverzibilnost - Brojevi do 5

Početni matematički pojmovi


Dijete već sada razumije zadatak kada uputa odgovara rješenju („treba biti više sličica u plavom okviru, nego u crvenom okviru" pa oni dodaju više sličica kako bi ispunili uvjete). Sada, trebaju razumjeti istu situaciju, ali se uvjeti rješavanja mijenjaju. Jedna grupa je „zaključana". Ako ne mogu dodati u plavi okvir, moraju oduzeti neke sličice iz crvenog okvira. U ovoj vježbi rade s do 5 predmeta. 


Levebee 123: Dopunjavanje skupova; (više, manje, jednako) - reverzibilnost - Brojevi do 5

Zašto je ova vježba važna?
Ova vježba promiče dublje razumijevanje principa reverzibilnosti ili njegovu potvrdu u dijagnostici. Dijete se suočava s potrebom razumijevanja jezične upute koja isprva ne odgovora ponuđenom rješenju. Moraju razumjeti problem. S tim će se dijete susretati kasnije u problemskim zadacima, npr. Adam ima nekoliko slatkiša, što je više nego što ima Ivan. Što možeš učiniti a da Adam ima manje slatkiša, no ne smijem pomaknuti nijedan njegov slatkiš? Dijete se treba oduprijeti prvotnom rješenju (dati Adamu manje), nego razmisliti o zadatku i otkriti moguća rješenja obrnutim načinom rješavanja. 

Za koga je vježba prikladna?
Obično se uključuje u aktivnosti za predškolce ili rane školske aktivnosti. Osim pojma o broju i logičkog zaključivanja, potiče i razvijanje jezičnih vještina. Uče razumjeti upute i matematički problem koji treba riješiti, što su dvije različite stvari.

Metodičke preporuke
Možemo nastaviti s vježbom tek kada smo sigurni da dijete razumije pojmove više/manje i može se njima koristiti. 

Isprva, dijete možda neće razumjeti da se zadatak promijenio u odnosu na prethodni i rješavat će ga kao prošli zadatak bez obzira na to što je jedna grupa zaključana. U tom slučaju, dopustite učeniku da ponovno posluša uputu. 

Potaknite dijete da razmišlja naglas. To će mu olakšati otkrivanje prividne 'kontradikcije' između upute i rješenja problema. 

Ako kontradikcija nije samostalno otkrivena, postavimo pitanje: Na koji još način možeš riješiti zadatak? Kako je to drugačije?

Savjeti za slične aktivnosti izvan aplikacije
Možete vježbati veći/manji odnos na stepenica. Stojiš više nego ja. Ja bih volio da ti stojiš niže od mene, ali se ti ne smiješ micati. Kako ćemo riješiti problem? 

Ja imam viši toranj od tebe. Volio bih da je tvoj viši od moga, ali ti svoj ne smiješ pomicati. Što ćemo učiniti da tvoj toranj bude viši od moga?