Dopunjavanje skupova - reverzibilnost - Brojevi do 5 (više za 1 ili 2; manje za 1 ili 2)

Savjeti kako koristiti ovu aktivnost kod kuće i u školi.

Dopunjavanje skupova - reverzibilnost - Brojevi do 5 (više za 1 ili 2; manje za 1 ili 2)

Početni matematički pojmovi


Dijete već razumije problem kada uputa odgovora rješenju („treba biti 1 više slika u plavom okviru nego u crvenom okviru" pa treba dodati više sličica za zadovolji uvjet). Sada se traži od učenika da razumije istu situaciju, ali se uvjeti zadatka mijenjaju. Jedna grupa je „zaključana" i dijete mora koristiti postojeće znanje. Ako ne može dodati u plavi okvir, onda mora oduzeti sličice iz crvenog okvira. U ovoj vježbi, učenik radi s različitim predmetima do 5. 


Levebee 126: Dopunjavanje skupova - reverzibilnost - Brojevi do 5 (više za 1 ili 2; manje za 1 ili 2)

Zašto je ova vježba važna?
Ova vježba promiče dublje razumijevanje principa reverzibilnosti ili njegovu potvrdu u dijagnostici. Dijete se suočava s potrebom razumijevanja jezične upute koja isprva ne odgovora ponuđenom rješenju. Moraju razumjeti problem. S tim će se dijete susretati kasnije u problemskim zadacima, npr. Adam ima tri bombona, što je jedan više nego što ima Ivan. Koliko slatkiša ima Ivan? Dijete se treba oduprijeti prvotnom rješenju (dati Adamu manje), nego razmisliti o zadatku i otkriti moguća rješenja obrnutim načinom rješavanja. 

Za koga je vježba prikladna?
Obično se uključuje u aktivnosti za predškolce ili rane školske aktivnosti. Uz razvijanje pojma o broju i logičkog zaključivanja, istovremeno se razvijaju jezične vještine. 

Metodičke preporuke
Možemo pristupiti vježbi tek kada smo sigurni da dijete razumije pojmove više/manje i može se njima koristiti. 

Isprva, dijete možda neće razumjeti da se zadatak promijenio i rješavat će ga bez obzira na to što je jedna grupa zaključana. U tom slučaju, dopustite učeniku da ponovno posluša uputu. 

Potaknite dijete da razmišlja naglas. To će mu olakšati otkrivanje prividne 'kontradikcije' između upute i rješenja problema. 

Ako kontradikcija nije samostalno otkrivena, onda postavimo pitanje: Na koji još način možeš riješiti zadatak? Kako je to drugačije?

Savjeti za slične aktivnosti izvan aplikacije
Možete vježbati veći/manji odnos na stepenica. Stojiš za 2 više stepenice nego ja. Ja bih volio da ti stojiš za 1 niže od mene, ali se ti ne smiješ pomaknuti. Kako ćemo riješiti problem? Ja imam za 2 kocke viši toranj od tebe. Volio bih da je tvoj za 1 viši od moga, ali ti svoj ne smiješ pomicati. Što ćemo učiniti da tvoj toranj bude viši od moga?