Savjeti kako koristiti ovu aktivnost kod kuće i u školi.
Početni matematički pojmovi
U prethodnoj vježbi, dijete je prepoznalo situacije u kojima treba biti više ili manje sličica/predmeta. Sada će stvarati skupine predmeta/sličica prema uputama. Tako će moći pokazati razumijevanje zadataka dok uspoređuju. Ako je u jednoj skupini jedan manje, onda će u drugoj skupini biti jedan više. U ovoj vježbi, rade s različitim predmetima do 10.
Zašto je ova vježba važna?
Dok uspoređuje količine, dijete koristi svoje iskustvo i znanje o pojmovima veće/manje, a sada mu dodajemo i pojmove veći od/manji od. Ova korelacija je osnova za kasnije razumijevanje odnosa među brojevima (broj 7 je za 2 veći od 5 i obrnuto, broj 5 je za 2 manji od 7).
Za koga je vježba prikladna?
Općenito, pripada predškolskim i ranim školskim aktivnostima. Uz pojam o broju i vještine zaključivanja, istovremeno se razvijaju i jezične vještine.
Metodičke preporuke
Možemo pristupiti vježbi, ako smo sigurni da dijete razumije odnose veći/manji. Isprva dijete može imati teškoća u pronalasku u kojem okviru treba biti koliko sličica. Tada mu dopuštamo da posluša uputu ponovno.
Ako je i dalje to nemoguće, onda ponudite djetetu opciju da složi jednak broj sličica u obje skupine te zatim ponovno posluša uputu.
Potaknite dijete da razmišlja naglas. To će poboljšati razumijevanje kao i rasteretiti radnu memoriju.
Savjeti za slične aktivnosti izvan aplikacije
Razdvojite slatkiše na dvije hrpe. Podijelite ih tako da Vi imate 1 manje slatkiš od djeteta. Tko ima više slatkiša na svojoj hrpi? Vi ili dijete? Za koliko?
Možemo vježbati odnos između višeg i nižeg na stepenicama (Tko stoji na 1 stepenici više od tebe? Tko stoji za 2 stepenice niže od tebe? Sada stani tako da si 1 stepenicu niže od mene. Što moraš napraviti?)
Sagradi toranj od kocki viši ili niži od mojeg. Sada prilagodi tornjeve tako da su iste visine. Što moraš učiniti?