Uspoređivanje skupova brojeva do 10 (više za 1 ili 2; manje za 1 ili 2)

Savjeti kako koristiti ovu aktivnost kod kuće i u školi.

Uspoređivanje skupova brojeva do 10 (više za 1 ili 2; manje za 1 ili 2)

Početni matematički pojmovi


U ovoj vježbi, već pokušavamo uključiti pasivno određivanje odnosa: veći od i manji od. Uspoređujemo dva predmeta, ne gledamo toliko na brojku, već na uspoređivanje predmeta. Dijete već izražava razliku u brojevima. 


Levebee 149: Uspoređivanje skupova brojeva do 10 (više za 1 ili 2; manje za 1 ili 2)

Zašto je ova vježba važna?
Dok uspoređuje količine, dijete koristi već stečene vještine povezivanja. Stvarajući parove, dopuštamo djetetu da razvija predodžbu i razumijevanje odnosa: veći od/manji od. Sada, brojevni izraz „Koliko je to manje ili više?" je dodan. Sada broj ima značenje usporedbe ili promjene. 

Za koga je vježba prikladna?
Općenito pripada predškolskim ili ranim školskim aktivnostima. Uz razvijanje pojma o broju i vještina zaključivanja, istovremeno razvijaju se i jezične vještine.

Metodičke preporuke
Čitajte naglas upute, pustite zvučnu reprodukciju ili neka dijete pročita samo.

Djetetu se pokažu dvije ili tri skupine sličica i trebaju odrediti gdje se nalazi više ili manje predmeta i za koliko. Ako dijete ima teškoća s ovim primjerima, spojimo sličice zajedno i tražimo odgovor uspoređujući sličice. Ova vježbi vodi apstraktnom razumijevanju broja kao količine (naprimjer: 4 kocke i 2 kocke) i broja koji izražava usporedbu (naprimjer: 1 više ili 1 manje kocka). Za sada, još uvijek radimo na uspoređivanju.

U postavkama vježbe moguće je odabrati pojedinačne upute, tj. samo za: više, manje, nasumični odabir u brojevnim rasponima 0-5; 0-10; 0-20.

Savjeti za slične aktivnosti izvan aplikacije
Možemo uspoređivati koristeći kockice. Vi i dijete možete bacati kockice i uspoređivati: Tko je dobio jednak broj bodova, više ili manje i za koliko? 

Više ideja za aktivnosti uspoređivanja: 

  • Tko je dobio jednako, više, manje bombona i za koliko? 
  • Tko stoji na stepenici jednake visine, višoj ili nižoj i za koliko?
  • Čiji su tornjevi od kocaka viši ili niži i za koliko? 
  • Tko je koristi jednak broj, više ili manje kocki za gradnju tornja i za koliko?