Savjeti kako koristiti ovu aktivnost kod kuće i u školi.
Početni matematički pojmovi
U prethodnoj vježbi, dijete je prepoznalo situacije u kojima je više, manje ili jednako sličica/predmeta. Sada će stvarati skupove sličica/predmeta prema uputama. Tako, će moći pokazati razumijevanje zadatka dok uspoređuju. Ako je u jednom skupu manje predmeta, onda će u drugom biti više. U ovoj vježbi rade s različitim predmetima do 10.
Zašto je ova vježba važna?
Dok uspoređuje količine, dijete se koristi s već stečenim vještinama povezivanja, Naprimjer, 5 djece treba 5 stolaca. Povezivanjem stolaca s djetetom, može vidjeti je li broj stolaca veći, manji ili jednak i što to znači. Stvarajući parove, dijete stvara predodžbu i razumijevanje odnosa. Isprva će dijete sve situacije doživljavati na jednak način, ali primjerice kada će htjeti dati bombon prijatelju, shvatit će da ima manje bombona nego što ima prijatelja. Ova korelacija je osnova za kasnije razumijevanje odnosa među brojevima.
Za koga je vježba prikladna?
Uglavnom je prikladna za predškolske ili rane školske aktivnosti. Osim što doprinosi stvaranju pojma o brojevima i vještini zaključivanja, istovremeno razvija i jezične vještine.
Metodičke preporuke
Možemo pristupiti ovoj vježbi, ako smo sigurni da dijete razumije odnose veći/manji. Dijete isprva može imati teškoća pronalasku u koji okvir treba ići koliko sličica. Tada, dopuštamo djetetu da ponovno posluša uputu.
Potaknite dijete da razmišlja naglas. To će mu pomoći u poboljšanju razumijevanja, kao i olakšati radnu memoriju.
Savjeti za slične aktivnosti izvan aplikacije
Podijelite slatkiše na dvije hrpe, tako da Vi imate više bombona nego dijete. Tada pitajte dijete: „Tko ima više bombona na svojoj hrpi? Ti ili ja?"
Možete također vježbati odnos većeg i manjeg na stepenicama. (Tko stoji više od tebe? Tko stoji niže od tebe? Sada stani tako da si niži od mene. Što moraš napraviti?)
Sagradi viši ili niži toranj od blokova od moga. Sada ga prilagodi tako da su tornjevi jednake visine. Što moraš napraviti?