Uspoređivanje skupova - više, manje, jednako (Brojevi do 10)

Savjeti kako koristiti ovu aktivnost kod kuće i u školi.

Uspoređivanje skupova - više, manje, jednako (Brojevi do 10)

Početni matematički pojmovi


U ovoj vježbi, dijete pasivno određuje odnose između predmeta kao što su jednako, veće i manje. Ova vježba je jedna od najosnovnijih u uspoređivanju i pomaže razumjeti cjelovitu osnovu za uspoređivanje količina. 


Levebee 146: Uspoređivanje skupova - više, manje, jednako (Brojevi do 10)

Zašto je ova vježba važna?
Dok uspoređuje količine, dijete koristi već poznate vještine povezivanja. Stvarajući parove, dopuštamo djetetu da stvara predodžbu i razumijevanje odnosa: jednako, manje i veće. 

U početku, dijete doživljava sve situacije jednako, ali primjerice ako želi dati prijatelju bombon, shvaća da ima manje bombona nego što ima prijatelja. Ova korelacija je temelj za kasnije razumijevanje odnosa između brojeva. 

Za koga je vježba prikladna?
Općenito pripada predškolskim i ranim školskim aktivnostima. Uz razvijanje pojma o broju i vještina zaključivanja, istovremeno se razvijaju i jezične vještine. 

Ova vježba je dio nastavnog plana za usvajanje uspoređivanja. 

Metodičke preporuke
Pročitajte djetetu upute, pustite zvučnu reprodukciju upute ili neka dijete samostalno pročita.

Djetetu se pokazuju dvije ili tri skupine sličica i prema uputama treba odlučiti ima li negdje više ili manje predmeta ili čak jednak broj. Ako dijete ima teškoća s ovim situacijama, povežemo sličice zajedno i uspoređivanjem dolazimo do točnog odgovora (npr. za svaku čarapu u jednom skupu, pronađi drugu čarapu u drugom skupu. Ako ne možemo više naći drugi par čarape za čarapu u prvom skupu, znači da je više čarapa u prvom skupu nego u drugom). 

Tražimo broj predmeta, a ne veličinu, položaj ili rotaciju. To dovodi do apstraktnog razumijevanja brojeva koji samo izražava samo broj. 

U postavkama vježbe, moguće je odrediti upute za pojedinačne količine, tj. samo za: jednako, veće ili manje. 

Savjeti za slične aktivnosti izvan aplikacije
Ovaj način vježbanja može se implementirati i kod kuće, tako da naprimjer zadamo djetetu da dodijeli jednu četkicu za zube svakom članu kućanstva, svakoj osobi dati pribor za jelo i čašu. Stvaramo parove Ivica i Marica, Lolek i Bolek, Pat i Mat i tako dalje. 

Zatim, možemo uspoređivati koristeći kocke. Vi i dijete bacite kockicu i uspoređujete: Tko je dobio jednako, više ili manje bodova? 

Još ideja za aktivnosti: 

  • Tko je dobio jednako, više ili manje bombona? 
  • Tko stoji na istoj stepenici, višoj ili nižoj?
  • Čiji je toranj od kocaka viši ili niži? 
  • Tko je koristio više, manje ili jednako kocki za toranj?