Savjeti kako koristiti ovu aktivnost kod kuće i u školi.
Početni matematički pojmovi
Ova vježba je zahtjevnija verzija od prethodne vježbe 104. Dijete zna odabrane predmete, ali sada traži kriterij po kojem će ih razvrstati. Sada sličan oblik i boja ne upućuju ni na što, a i predmeti su drugačije povezani.
Zašto je ova vježba važna?
Vježba je usmjerena na razvrstavanje prema zadanom kriteriju. Važno je da su kriteriji jasno definirani i da se predmeti mogu jasno i nedvosmisleno razvrstati. Dijete uči razmišljati, analizirati i strukturirati svoje misli. Razvrstavanjem se dijete uči pojmovnoj preciznosti koja je važna u matematici.
Za koga je vježba prikladna?
Uglavnom za predškolce, ali je prikladna i za stariju djecu koja trebaju razvijati jezične vještine.
Metodičke preporuke
Čitajte naglas upute, pustite zvučnu reprodukciju ili neka dijete pročita samo.
Dijete pogleda predmete i objašnjava kako postupiti i zašto. Pitamo ih zašto tako misle i može li neki drugi predmet pripadati toj skupini i zašto. Tako, dijete razmišlja, uči argumentirati i razvijati jezične vještine verbalnim zaključivanjem. Tako, uče mnogo bolje i složenije.
Savjeti za slične aktivnosti izvan aplikacije
Kada ste u trgovini, obratite pozornost kako su složeni proizvodi. Zašto su tako složeni? Postavite pitanje djetetu poput „Zašto su sir, mlijeko i jogurt na istoj strani u trgovini?" (mliječni proizvodi), „Zašto su mrkve, salata i krastavci na suprotnoj strani od jabuka, krušaka i naranči?" (voće i povrće), „Što je zajedničko piletini, puretini i pačetini?" (perad).