Dopunjavanje skupova; (više, manje, jednako) Brojevi do 5

Savjeti kako koristiti ovu aktivnost kod kuće i u školi.

Dopunjavanje skupova; (više, manje, jednako) Brojevi do 5

Početni matematički pojmovi


U prethodnoj vježbi, dijete određuje gdje ima više, manje ili jednak broj sličica. Sada će aktivno stvarati skupine sličica slijedeći određene upute. Ova aktivnost će im omogućiti da pokažu svoje razumijevanje uspoređivanja u različitim situacijama. Ako jedna skupina sadrži manje predmeta, druga će imati više. U ovoj vježbi, radit će do 5 sličica.


Levebee 122: Dopunjavanje skupova; (više, manje, jednako) Brojevi do 5

Zašto je ova vježba važna?
Dok uspoređuje količine, dijete primjenjuje vještine povezivanja koje je već usvojio. Naprimjer, ako je 5 djece, treba im 5 stolaca. Spajajući svaki stolac s djetetom, mogu odrediti je li broj stolica jednak, veći od ili manji od broja djece i razumjeti što znače usporedbe. Uparujući sličice, dijete razvija razumijevanje odnosa. Isprva, dijete će sve situacije promatrati na isti način, dok ne shvati da ne može dati svakom prijatelju slatkiše, na primjer, uče da imaju manje slatkiša, što dovodi do toga da imaju više prijatelja nego slatkiša. Ova spoznaja je temelj za dublje razumijevanje brojevnih odnosa u budućnosti. 

Za koga je vježba prikladna?
Obično se uključuje u aktivnosti za predškolce ili rane školske aktivnosti. Uz razvoj pojma o broju i logičkog zaključivanja, potiče i razvijanje jezičnih vještina. 

Metodičke preporuke
Možemo pristupiti vježbi tek onda kada smo sigurni da dijete u potpunosti razumije pojmove „veći" i „manji".

Isprva, dijete se može mučiti s određivanjem točnog broja sličica u svakom okviru. U tom slučaju, dopustite im da ponovno poslušaju uputu. 

Poticanjem djeteta da razmišlja naglas može poboljšati njegovo razumijevanje i smanjiti opterećenje njegovog radnog pamćenja.

Savjeti za slične aktivnosti izvan aplikacije

  • Podijelite slatkiše na dvije hrpe. Podijelite ih tako da dijete ima više slatkiša nego Vi. Tko ima veću hrpu slatkiša? Vi ili dijete? 
  • Vježbajte razumijevanje pojmova „viši" i „niži" koristeći stepenice. Tko stoji na višoj stepenici nego ti? Tko stoji na nižoj stepenici? Sada, ti budi na nižoj stepenici od mene. Što moraš napraviti? 
  • Napravite zgradu koristeći blokove, koja je veća ili manja od moje. Zatim, prilagodi zgrade da su iste visine. Koje su prilagodbe potrebne?