Uspoređivanje skupova predmeta - više, manje, jednako (Brojevi do 5)

Savjeti kako koristiti ovu aktivnost kod kuće i u školi.

Uspoređivanje skupova predmeta - više, manje, jednako (Brojevi do 5)

Početni matematički pojmovi


U ovoj vježbi, dijete pasivno određuje odnose između predmeta pojmovima: jednako, više i manje. Ova vježba je najosnovnija vježba uspoređivanja i pomaže u razumijevanju osnova uspoređivanja količina. 


Levebee 121: Uspoređivanje skupova predmeta - više, manje, jednako (Brojevi do 5)

Zašto je ova vježba važna?
Dok uspoređuje količine, dijete koristi vještine povezivanja koje je već usvojio. Stvarajući parove, dijete formira ideju i počinje razumjeti odnose između brojeva i pojmove poput jednako, manje i veće. 

U početku, dijete doživljava sve situacije jednako. No, to mogu povezati, primjerice, kada ne mogu dati slatkiše prijateljima jer shvaćaju da imaju manje slatkiša nego prijatelja, što znači da je više prijatelja nego slatkiša. Ova korelacija je osnova za kasnije razumijevanje odnosa među brojevima. 

Za koga je vježba prikladna?
Uglavnom je prikladna za predškolske ili rane školske aktivnosti. Uz razvijanje pojma o broju i vještini zaključivanja, istovremeno razvija i jezične vještine.

Ova vježba dio je nastavnog plana za uspoređivanje. 

Metodičke preporuke
Čitajte naglas upute, pustite zvučnu reprodukciju ili neka dijete pročita samo.

Djetetu se pokažu dvije ili tri skupine slika i prema uputama treba odrediti u kojoj skupini je jednak broj predmeta, više ili manje. Ako dijete ima teškoća u ovim situacijama, spojite slike i pronađite odgovor uspoređujući ih (npr. Za svaku čarapu u prvoj skupini, pronađite čarapu u drugoj skupini i stvorite par. Ako ne mogu više pronaći čarapu u drugoj skupini kako bi stvorili par, to znači da je više čarapa u prvoj skupini nego u drugoj.) 

Zanima nas broj predmeta, a ne njihova veličina, položaj ili rotacija. To dovodi do apstraktnog razumijevanja brojeva, koji izražava samo broj. 

U postavkama ove vježbe, moguće je odabrati upute za samo jednu količinu, tj. samo za jednako, više ili nasumičan odabir (obje opcije). 

Savjeti za slične aktivnosti izvan aplikacije
Ova vrsta vježbe može se provoditi kod kuće, tako da dijete svakom ukućanu dodijeli četkicu za zube, pribor za jelo ili čašu. Zatim, možete stvoriti parove predmeta za Marka i Ivana, Petra i Janu, Olivera i Enu, Luku i Mariju i tako dalje.  

Zatim, uspoređujemo koristeći kockice. Vi i dijete možete bacati kockice i uspoređivati: Tko je dobio jednako, više ili manje? 

Još ideja za aktivnosti uspoređivanja:  

  • Tko ima više, manje ili jednak broj slatkiša? 
  • Tko stoji na višoj, nižoj ili istoj stepenici? 
  • Čiji toranj je viši ili niži? 
  • Tko je koristio više, manje ili jednak broj blokova za zgradu?