Dovršavanje uzoraka

Savjeti kako koristiti ovu aktivnost kod kuće i u školi.

Dovršavanje uzoraka

Početni matematički pojmovi


U ovoj vježbi dijete prvo gleda gornji red slika koje se izmjenjuju. Izazov je otkriti način kako se izmjenjuju.
Je li to boja, broj ili raspored? Situacija je svaki put drugačija.


Levebee 112: Dovršavanje uzoraka

Zašto je ova vježba važna?
U ovoj vježbi, dijete traži algoritam. To jest, načelo reda, koje zahtijeva da se iz prikazanih slika shvati po kojem su principu one poredane u zadanom redoslijedu te da se otkrije koja slika nedostaje u nizu.

Dijete analizira slike i traži logičan odnos među njima, ali to može biti svaki put prema drugačijem načelu i dijete mora slijediti pravila. Ova aktivnost traži intermodalnost, tj. mogućnost upotrebe analognog razmišljanja i kombiniranja različitih informacija. Dijete mora razumjeti redoslijed događaja, prepoznati korake i izvršiti ih, bez preskakanja ijednog koraka. To je također važno za kasnije snalaženje među brojevima i razumijevanju njihovih  odnosa. 

Za koga je vježba prikladna?
Općenito pripada predškolskoj i ranoj školskoj igri. Uz logičke ideje prije broja, istodobno se razvijaju i jezične vještine. Vježba također pomaže uvježbavanju načela redoslijeda (serijalnost) i sposobnosti analognog mišljenja, kombiniranja različitih informacija (intermodalnost).

Metodičke preporuke
Čitajte naglas upute, pustite zvučnu reprodukciju ili neka dijete pročita samo.

U uputama, dijete već ima neke savjete što tražiti na slikama. Također, mora fleksibilno reagirati na promjene slika u različitim primjerima, jer se algoritam raspoređivanja mijenja. Boje predmeta mogu biti zbunjujuće. Dijete može brzopleto reagirati prema dominantnoj vizualnoj percepciji. Važno je zaustaviti se, promisliti i reagirati. Neka dijete naglas opiše o čemu razmišlja, što mu sve prolazi kroz glavu i zašto je u konačnici donijelo tu odluku.

Poteškoća je drugačija kada na kraju retka nedostaje slika (lakša opcija), ali nema načina za provjeru točnosti. Teža opcija je slika koja nedostaje u sredini (ali s mogućnošću provjere ispravnosti ako slika slijedi niz) ili na početku. 

Savjeti za slične aktivnosti izvan aplikacije
Ova vrsta zadatka može se vježbati na nizanju perli dovršavanjem niza, pri čemu dijete mora razraditi kombinaciju koju će slijediti.

To također uključuje igranje društvenih igara u kojima se moraju poštovati procedure i pravila.

Dijete također može graditi s kockama prema uzorku i tako dalje.