Savjeti kako koristiti ovu aktivnost kod kuće i u školi.
Početni matematički pojmovi
U ovoj vježbi, dijete promatra skup od 3 sličice i određuje njihov točan redoslijed prema onome što se događa na slikama. Dijete treba razumjeti situaciju, odnosno koja sličica pokazuje početak, koja tijek i kraj radnje, ovisno o njihovom odnosu u vremenu.
Neki skupovi sličica su zahtjevniji jer se dijete ne susreće s tim situacijama često, a neke prikazuju situacije iz svakodnevnog života. Tako, dijete povezuje svoje iskustvo i znanje, analizira, stvara poveznice i postaje svjesniji redoslijeda aktivnosti, kao i uzroka i posljedica različitih aktivnosti.
Zašto je ova vježba važna?
Pomaže u razumijevanju prirodnih brojeva, koji postaju i redni brojevi, izražavaju i broj i redoslijed. Dijete postupno stvara ideju reda i slijeda. Primjer je razumijevanje da dana situacija jest posljedica prethodne (npr. list biljke je prvo bio sjeme), a istovremeno ima i nastavak (cvijet u cvatu), kao i prirodni brojevi svog prethodnika i sljedbenika. No, prvo dijete mora "jezično" razumjeti raspored i redoslijed.
Za koga je vježba prikladna?
Uglavnom za predškolce, ali je prikladna i za stariju djecu koja trebaju razvijati jezične vještine.
Metodičke preporuke
Čitajte naglas upute, pustite zvučnu reprodukciju ili neka dijete pročita samo.
Dijete promatra slike i objašnjava što vidi. Potaknite dijete da pomoći slika opiše što se događa. Zatim, neka ih počne povlačiti, idealno prema točnom redoslijedu, u prazne okvire dok komentira zašto je tako odlučio rasporediti sličice. Vježba traži odlično razumijevanje redoslijeda, ali i koncentraciju, znanje i u nekim situacijama odupiranje impulzivnoj reakciji kada sličice mogu zbunjivati. Verbalni opis omogućuje djetetu da radi promišljeno, a ne brzopleto.
Savjeti za slične aktivnosti izvan aplikacije
Ovdje mogu biti vrlo korisni kompleti sličica koje opisuju radnju bajke.
Razvijte slike. Neka dijete ispriča bajku i radnju bajke stvori prema redoslijedu slika (npr. Ivica i Marica, Crvenkapica, itd.)
Možete napraviti raspored aktivnosti u danu: slike ili fotografije koje opisuju dnevne aktivnosti djeteta. Razgovarajte o tome što ste napravili ili ćete napraviti taj dan i poredajte slike ili fotografije prema pravilnom rasporedu. Pitajte: koja slika prethodi ovoj? Koja slika slijedi nakon ove?
Također, možete vježbati uobičajene aktivnosti u kojima je redoslijed koraka važan. Primjeri mogu biti kuhanje, kupnja u trgovini, gradnja tornja od blokova itd.