Redanje količina (Brojevi do 10)

Savjeti kako koristiti ovu aktivnost kod kuće i u školi.

Redanje količina (Brojevi do 10)

Početni matematički pojmovi


U ovoj vježbi, dijete uspoređuje količine različitih predmeta. Razvrstavanje prema veličini im također omogućuje da percipiraju pojam redoslijeda. Mogu uspoređivati sličice, simbole, prste, blokove, prema zvuku i brojeve.


Levebee 143: Redanje količina (Brojevi do 10)

Zašto je ova vježba važna?
Stvaranje redoslijeda prema veličini i količini pomaže razumijevanju količine, odnosno broja i odnosa između prirodnih brojeva. 

Dijete postaje svjesno jednog od važnih svojstava prirodnih brojeva, a to je da svaki prirodni broj ima svog sljedbenika (sljedbenik broja jedan je broj dva, prethodnik broja šest je broj 5 itd.). Primjerice, pomicanje blokova prenosi ovo svojstvo djetetu. Dijete, također, počinje shvaćati važnost redoslijeda.  

Za koga je vježba prikladna?
Općenito, pripada predškolskim i ranim školskim aktivnostima. Uz razvijanje pojma o broju, vještina zaključivanja, u isto vrijeme razvijaju se i jezične vještine. Dio djece će ovaj zadatak riješiti intuitivno i prirodno, dok će dio djece trebati pomoć u rješavanju zadataka. 

Metodičke preporuke
Pročitajte djetetu upute, pustite zvučnu reprodukciju upute ili neka dijete samostalno pročita.

U postavkama se može odabrati:

  • Raspon znamenki 0-5 ili 0-10.
  • Slike, simboli, prsti, blokovi, zvukovi, brojevi.
  • Maksimalan broj redova (3,5,7,10).
  • Redoslijed od najmanjeg, od najvećeg ili nasumično.
  • Iste slike u svim redovima, u jednom redu ili bez ograničenja.

Ovisno o odabiru, možemo razvrstavati jedan po jedan (raspon 0-5, pet redova ili raspon 0-10, deset redova). Ako odaberemo skup brojeva do 10 u 5 redova, onda se brojevi neće pojavljivati jedan po jedan.

Savjeti za slične aktivnosti izvan aplikacije
Možemo složiti Lego blokove po veličini, složiti prizme od 10 slamki, tako da svaka predstavlja jedan broj od 1 do 10, a dijete ih uspoređuje. Također može usporediti slamke i blokove (1-10) naslijepo samo dodirom i reći svoja zapažanja.