Redanje blokova - Brojevi do 10

Savjeti kako koristiti ovu aktivnost kod kuće i u školi.

Redanje blokova - Brojevi do 10

Početni matematički pojmovi


Djeca su se već susretala s blokovima u aplikaciji. Trenutačno, ova se vježba usredotočuje da djeca rade s blokovima. Aplikacija radi puno s blokovima u sljedećim vježbama. 

Vježba promiče svijest - generalizaciju - o brojevima koristeći blokove. Djeca mogu „osjetiti" blokove manipulirajući njima. Postaju svjesni broja dijelova, uspoređuju ih međusobno te pomiču dijelove po ekranu. Za početak, brojat će dijelove u skupu blokova, jedan po jedan, a postupno će se potaknuti dijete da odmah „osjeti" broj. 


Levebee 155: Redanje blokova - Brojevi do 10

Zašto je ova vježba važna?
Dijete ima iskustvo brojanja individualnih predmeta. Zahvaljujući prilikama u kojima može brojati, postupno generaliziraju, otkrivaju da naprimjer brojanje na prste ili s blokovima imaju isti učinak. Prsti, blokovi ili abakus postaju alati (konkreti) za brojanje. 
Ovo je put za buduće apstraktno razumijevanje brojeva. 

Za koga je vježba prikladna?
Općenito, vježba pripada ranim školskim aktivnostima. Razvija pojam o broju i vještine zaključivanja. 

Metodičke preporuke
Prema zadatku, na ekranu će se prikazivati različite veličine blokova, tj. linije napravljene od dijelova. Radi jasnoće, blokovi nakon 5 će se pokazati odvojeno s većim razmakom kako bi se jednostavnije vidjeli brojevi veći od 5.  

Ako dijete ima broj 7 na prstima, može već tada pokazati 5 prstiju i 2 na drugoj ruci bez razmišljanja. Shvaća da je 7 veći za 2 od broja 5, iako to ne može još riječima izraziti na točan način. 

U postavkama možemo zadatak olakšati ili otežati:

  • Odaberite broj 5 u 5 redova - zatim dijete penje ili spušta jedan po jedan u brojevnom rasponu do 5.
  • Odaberite broj 10 u 10 redova - zatim dijete penje ili spušta jedan po jedan u brojevnom rasponu do 10.
  • Odaberite 10 i naprimjer 5 redova - prema uputama dijete razdvaja brojeve u ulaznom ili silaznom redoslijedu, ali ne jedan po jedan. Ovo je zahtjevnija opcija. 
  • Možemo odabrati samo rastući niz, samo padajući niz ili nasumične oba načina. 

Savjeti za slične aktivnosti izvan aplikacije
Možemo koristiti bilo koje razdvajanje ili uspoređivanje predmeta. Možemo koristiti Lego kocke, drvene blokove ili izrezane slamke tako da njihova veličina izražava međuodnos brojeva od 0 do 10.

Svaki dio predmeta mora predstavljati jedan dio određenog broja. Naprimjer, broj 10 će imati deset jednako izrezanih slamki. Broj pet će biti prikazan kao pet jednako izrezanih slamki itd. 

Dijete može razdvojiti slamke naslijepo (radeći sa slamkama i s ručnikom preko ruku). Tako će više koristiti taktilnu proprioceptivnu percepciju (senzorna percepcija koja i kontrolira i određuje napetost mišića).