Povezivanje količina - Brojevi do 10 (konkretni, slikovni prikazi, brojka - pomiješano)

Savjeti kako koristiti ovu aktivnost kod kuće i u školi.

Povezivanje količina - Brojevi do 10 (konkretni, slikovni prikazi, brojka - pomiješano)

Početni matematički pojmovi


U ovoj vježbi, dijete stvara crtu s različitim slikama, prstima i blokovima te povezuje s brojevnom riječi i s brojkom. 

Dijete povezuje broj sličica (srce, cipele, zvjezdice, itd). sa zvučnim zapisom broja, a zatim povezuje broj prstiju ili blokova te konačno s određenim brojevnim zapisom.

Cilj je da dijete stvara ideju o brojevima do 10 i razumije međuodnos između brojenja predmeta, brojevne riječi i brojevnog zapisa. Dijete treba biti svjesno da broj, brojevna riječ i znamenka određenog broja ima više načina zapisivanja. 


Levebee 141: Povezivanje količina - Brojevi do 10 (konkretni, slikovni prikazi, brojka - pomiješano)

Zašto je ova vježba važna?
Ova vježba podupire rani razvoj pojma o broju. Cilj je da dijete razvije ideju o brojevima do 5, a kasnije do 10 te razumije da se količina ☻☻☻☻☻, može prikazati kao i / / / / te da to odgovara brojevnoj riječi „pet" i brojci 5 te obrnuto - tj. odnos između količine, brojevne riječi i brojevnog zapisa. 

Za koga je vježba prikladna?
Općenito, vježba pripada predškolskim ili ranim školskim aktivnostima. Uz razvoj pojma o broju i vještine zaključivanja, u isto vrijeme razvija i jezične vještine. Dio djece zadatak rješava intuitivno i prirodno, dio djece te zadatke treba proći uz pomoć.

Metodičke preporuke
Pročitajte djetetu upute, pustite zvučnu reprodukciju upute ili neka dijete samostalno pročita. 

U postavkama, možemo prilagoditi vježbu:

  • Kombinaciju slika, simbola, prstiju, blokova, zvuka i brojeva.
  • Raspon brojeva od 0 do 5 ili od 0 do 10

Dijete prvo čuje broj, a postupno pronalazi ispravan obrazac za broj.  Povezuje odgovore povlačenjem slika, simbola, prstiju, blokova, zvukova i brojeva u desni stupac da odgovara lijevom stupcu. Ovisi o postavkama koje ste odabrali. Vježba predstavlja veću razinu zahtjevnosti jer dijete mora mentalno skakati na različite načine razmišljanja o broju, koristeći nasumično različite načine prikaza broja.

Savjeti za slične aktivnosti izvan aplikacije

Za ovu aktivnosti, možemo koristiti brojanje na prste u prirodnim situacijama. Naprimjer, fizički spajati prst i predmet ili primjerice potičući dijete da se prisjeti koliko je konja bilo u oboru. Dijete se mora mentalno prisjetiti situacije i koristiti prste kao simbole za izražavanje broja. 

Također je od velike pomoći igrati igre pamćenja, kvartet i spajanje brojeva sa zvukovima, brojalice i tako dalje.