Redanje količina (Brojevi do 5)

Savjeti kako koristiti ovu aktivnost kod kuće i u školi.

Redanje količina (Brojevi do 5)

Početni matematički pojmovi


U ovoj vježbi dijete može uspoređivati ​​količine na različite podražaje. Razvrstavanje po veličini također nam omogućuje da uočimo redoslijed. Može uspoređivati ​​slike, simbole, prste, geometrijske likove, zvukove i brojeve.


Levebee 131: Redanje količina (Brojevi do 5)

Zašto je ova vježba važna?
Stvaranje redoslijeda prema veličini i količini pomaže razumijevanju količine, odnosno, broja i odnosa među prirodnim brojevima.

Dijete postaje svjesno važnog svojstva prirodnih brojeva, a to je da svaki prirodni broj ima sljedbenika (nakon jedan slijedi dva, ispred broja šest je broj pet i tako dalje). Naprimjer, pomicanje blokova prenosi to svojstvo djeci. Dijete počinje shvaćati važnost reda/redoslijeda. 

Za koga je vježba prikladna?
Općenito, pripada predškolskim i ranim školskim aktivnostima. Uz pojam o broju i vještini zaključivanja, istovremeno razvija jezične vještine. Dio djece zadatak rješava intuitivno i prirodno, dio djece te zadatke treba proći detaljnije i uz pomoć. 

Metodičke preporuke
Pročitajte djetetu upute, pustite zvučnu reprodukciju upute ili neka dijete samostalno pročita. 

U postavkama, možemo prilagoditi vježbu:

  • Raspon znamenki od 0 do 5 ili od 0 do 10
  • Slike, simboli, prsti, blokovi, zvukovi, brojevi
  • Maksimalan broj redova (3,5,7,10) 
  • Redoslijed od najmanjeg, od najvećeg ili nasumično
  • Iste slike u istom retku, u svakom retku ili bez ograničenja 

Ovisno o odabiru, možemo razvrstati jedan po jedan (raspon od 0 do 5 u pet redova ili raspon o 0 do 10 u deset redova).  Ako odaberemo opseg od 0 do 10 i 5 redaka, tada broj slika neće imati niz od jedan. 

Savjeti za slične aktivnosti izvan aplikacije
Možemo poredati blokove Lego kockica po veličini (redoslijed blokova). Možemo izrezati 5 slamki i tako prikazati veličinu od 1 do 5 te ih dijete uspoređuje. Može uspoređivati slamke i blokove (od 1 do 5) naslijepo samo dodirujući i izgovarajući svoje ideje.