Savjeti kako koristiti ovu aktivnost kod kuće i u školi.
Početni matematički pojmovi
U prethodnoj vježbi, dijete prepoznaje situacije u kojima je više ili manje sličica/predmeta. Sada će stvarati takve skupine sličica/predmeta prema zadanim uputama. Tako će pokazati razumijevanje situacije prilikom uspoređivanja. Ako je u jednoj skupini manje od 1, onda u drugoj treba biti 1 više. U ovoj vježbi, dijete radi s različitim predmetima do 5.
Zašto je ova vježba važna?
Uspoređivanjem količina, dijete koristi svoje iskustvo i znanje u radu s pojmovima više/manje i sada dodajemo pojmove za n više od/za n manje od. Ova korelacija je temelj za kasnije razumijevanje odnosa među brojevima (broj 5 je za 2 veći od 3, i obrnuto je broj 3 za 2 manji od 5).
Za koga je vježba prikladna?
Općenito, prikladna je za predškolske i školske aktivnosti. Osim pojma o broju i logičkog zaključivanja, vježba istovremeno potiče i razvijanje jezičnih vještina.
Metodičke preporuke
Ovoj vježbi možemo pristupiti kada smo sigurni da je dijete razumjelo odnose više/manje. Dijete u početku može imati poteškoća u pronalaženju u kojem okviru treba biti koji broj slika. U tom slučaju, dopustite učeniku da posluša ponovno uputu.
Ako i dalje ne može, onda predložite djetetu da stavi isti broj predmeta u obje skupine i ponovno posluša uputu.
Potaknite dijete da razmišlja naglas. To će mu pomoći u poboljšanju razumijevanja kao i rasterećenju radne memorije.
Savjeti za slične aktivnosti izvan aplikacije
Razdvojite slatkiše na dvije hrpe. Podijelite ih tako da Vi imate 1 manje slatkiš od djeteta. Tko ima više slatkiša na svojoj hrpi? Vi ili dijete? Za koliko?
Možemo vježbati odnos između višeg i nižeg na stepenicama (Tko stoji na 1 stepenici više od tebe? Tko stoji za 2 stepenice niže od tebe? Sada stani tako da si 1 stepenicu niže od mene. Što moraš napraviti?)
Sagradi toranj od kocki viši ili niži od mojeg. Sada prilagodi tornjeve tako da su iste visine. Što moraš učiniti?