Povezivanje sličnih predmeta

Savjeti kako koristiti ovu aktivnost kod kuće i u školi.

Povezivanje sličnih predmeta

Početni matematički pojmovi


U ovoj vježbi, dijete treba odlučiti koje od prikazanih sličica pripadaju zajedno. Učenik gleda sličice, pronalazi kriterij koji ih povezuje i uparuje ih. Zahtjevnost ovo zadatka jest u činjenici da se sličice povezuju svaki puta po različitom kriteriju.


Levebee 106: Povezivanje sličnih predmeta

Zašto je ova vježba važna?
Ova vježba je usmjerena na razvrstavanje prema zadanom kriteriju. Važno je da je kriterij jasno definiran i da se predmeti mogu eksplicitno klasificirati. Dijete uči razmišljati, analizirati i strukturirati svoje misli. Razvrstavajući, dijete se uči pojmovnoj preciznosti, koja je važna u matematici. 

Za koga je ova vježba prikladna?
Uglavnom za predškolce, ali je prikladna i za stariju djecu koja trebaju razvijati jezične vještine. 

Metodičke preporuke
Čitajte naglas upute, pustite zvučnu reprodukciju ili neka dijete pročita samo. 

Dijete gleda predmete i razmišlja kako dalje i zašto. Kriterij povezivanja je različit za svaki par, stoga aktivnost traži da dijete bude mentalno budno kako bi smislilo rješenje problema, a tu leži težina zadatka. Dijete uči raspravljati, pročišćavati pojmove i ideje. 

Stvaranje parova je važna aktivnost u predmatematičkim vještinama. Ideja količine se formira kroz pojmove "jednako" a kasnije "manje" i "veće". Spajanjem elementa iz dva različita skupa, otkrivamo jesu li jednaki ili nejednaki.   

Savjeti za slične aktivnosti izvan aplikacije
Uočite parove u svakodnevnom životu - predmeti (lonac i poklopac), životinje (konj i ždrijebe) likovi iz bajki (Ivica i Marica). Pokažite 2 vilice i 2 noža i spojite dva seta pribora za jelo.