Savjeti kako koristiti ovu aktivnost kod kuće i u školi.
Početni matematički pojmovi
U ovoj vježbi, dijete treba odlučiti koje od prikazanih sličica pripadaju zajedno. Učenik gleda sličice, pronalazi kriterij koji ih povezuje i uparuje ih. Zahtjevnost ovo zadatka jest u činjenici da se sličice povezuju svaki puta po različitom kriteriju.
Zašto je ova vježba važna?
Ova vježba je usmjerena na razvrstavanje prema zadanom kriteriju. Važno je da je kriterij jasno definiran i da se predmeti mogu eksplicitno klasificirati. Dijete uči razmišljati, analizirati i strukturirati svoje misli. Razvrstavajući, dijete se uči pojmovnoj preciznosti, koja je važna u matematici.
Za koga je ova vježba prikladna?
Uglavnom za predškolce, ali je prikladna i za stariju djecu koja trebaju razvijati jezične vještine.
Metodičke preporuke
Čitajte naglas upute, pustite zvučnu reprodukciju ili neka dijete pročita samo.
Dijete gleda predmete i razmišlja kako dalje i zašto. Kriterij povezivanja je različit za svaki par, stoga aktivnost traži da dijete bude mentalno budno kako bi smislilo rješenje problema, a tu leži težina zadatka. Dijete uči raspravljati, pročišćavati pojmove i ideje.
Stvaranje parova je važna aktivnost u predmatematičkim vještinama. Ideja količine se formira kroz pojmove "jednako" a kasnije "manje" i "veće". Spajanjem elementa iz dva različita skupa, otkrivamo jesu li jednaki ili nejednaki.
Savjeti za slične aktivnosti izvan aplikacije
Uočite parove u svakodnevnom životu - predmeti (lonac i poklopac), životinje (konj i ždrijebe) likovi iz bajki (Ivica i Marica). Pokažite 2 vilice i 2 noža i spojite dva seta pribora za jelo.