Savjeti kako koristiti ovu aktivnost kod kuće i u školi.
Početni matematički pojmovi
Ova vježba je obrnuta od prethodnih vježbi 101, 102 i 103. Sada dijete već zna odabrane predmete, ali treba otkriti prema kojem ih kriteriju treba razvrstati. Ovo je jednostavnija verzija vježbe u kojoj mi dodijelimo predmete, a kriterij je izgled tog predmeta. Dakle, tražimo predmete koji izgledaju isto.
Zašto je ova vježba važna?
Vježba je usmjerena na razvrstavanje prema zadanom kriteriju. Važno je da su kriteriji jasno definirani i da se predmeti mogu jasno i nedvosmisleno razvrstati. Dijete uči razmišljati, analizirati i strukturirati svoje misli. Razvrstavanjem se dijete uči pojmovnoj preciznosti koja je važna u matematici.
Za koga je vježba prikladna?
Uglavnom za predškolce, ali je prikladna i za stariju djecu koja trebaju razvijati jezične vještine
Metodičke preporuke
Čitajte naglas upute, pustite zvučnu reprodukciju ili neka dijete pročita samo.
Dijete pogleda predmete i objašnjava kako postupiti i zašto. Pitamo ih zašto tako misle i može li neki drugi predmet pripadati toj skupini i zašto. Tako, dijete razmišlja, uči argumentirati i razvijati jezične vještine verbalnim zaključivanjem. Uče mnogo bolje i složenije.
Savjeti za slične aktivnosti izvan aplikacije
Kada ste u trgovini, obratite pozornost kako su složeni proizvodi. Zašto su tako složeni? Postavite pitanje djetetu poput „Zašto su ovi svi sokovi zajedno?" (dva reda istog soka od naranče) ili „Zašto su ove čokolade u istom redu?" (sve imaju lješnjake na omotu) ili „Zašto je ovo posuđe zajedno?" (bijeli duboki tanjuri).