Savjeti kako koristiti ovu aktivnost kod kuće i u školi.
Početni matematički pojmovi
U ovoj vježbi, želimo da dijete pasivno koristi odnose: n veći od i n manji od. Uspoređuju se dva predmeta, dakle broj nije u smislu broja, već kao uspoređivanje dvaju predmeta. Dijete je već izrazilo brojem uspoređivanje.
Zašto je ova vježba važna?
Dok uspoređuje količine, dijete koristi vještine povezivanja koje je već usvojio. Stvarajući parove, dopuštamo da dijete razvija ideju i razumije odnose: n veći od/n manji od. Sada je dodan brojčani izraz „Koliko više ili manje?" Broj sada ima i značenje usporedbe ili promjene.
Za koga je vježba prikladna?
Obično se uključuje u aktivnosti za predškolce ili rane školske aktivnosti. Osim pojma o broju i logičkog zaključivanja, vježba potiče i razvijanje jezičnih vještina.
Metodičke preporuke
Čitajte naglas upute, pustite zvučnu reprodukciju ili neka dijete pročita samo.
Djetetu se pokažu dvije ili tri skupine sličica i trebaju odrediti gdje se nalazi više ili manje predmeta i za koliko. Ako dijete ima teškoća s ovim primjerima, spojimo sličice zajedno i tražimo odgovor uspoređujući sličice. Ova vježbi vodi apstraktnom razumijevanju broja kao količine (naprimjer: 3 kocke i 2 kocke) i broja koji izražava usporedbu (naprimjer: 1 više ili 1 manje kocka). Za sada, još uvijek radimo na uspoređivanju.
U postavkama vježbe moguće je odabrati pojedinačne upute, tj. samo za: više, manje, nasumični odabir u brojevnim rasponima 0-5; 0-10; 0-20.
Savjeti za slične aktivnosti izvan aplikacije
Možemo uspoređivati koristeći kockice. Vi i dijete možete bacati kockice i uspoređivati: Tko je dobio jednak broj bodova, više ili manje i za koliko?
Više ideja za aktivnosti uspoređivanja:
Tko je dobio jednako, više, manje bombona i za koliko?
Tko stoji na stepenici jednake visine, višoj ili nižoj i za koliko?
Čiji su tornjevi od kocaka viši ili niži i za koliko?
Tko je koristi jednak broj, više ili manje kocki za gradnju tornja i za koliko?