Uspoređivanje skupova: više za 1 ili 2; manje za 1 ili 2 (Brojevi do 5)

Savjeti kako koristiti ovu aktivnost kod kuće i u školi.

Uspoređivanje skupova: više za 1 ili 2; manje za 1 ili 2 (Brojevi do 5)

Početni matematički pojmovi


U ovoj vježbi, želimo da dijete pasivno koristi odnose: n veći od i n manji od. Uspoređuju se dva predmeta, dakle broj nije u smislu broja, već kao uspoređivanje dvaju predmeta. Dijete je već izrazilo brojem uspoređivanje. 


Levebee 124: Uspoređivanje skupova: više za 1 ili 2; manje za 1 ili 2 (Brojevi do 5)

Zašto je ova vježba važna?
Dok uspoređuje količine, dijete koristi vještine povezivanja koje je već usvojio. Stvarajući parove, dopuštamo da dijete razvija ideju i razumije odnose: n veći od/n manji od. Sada je dodan brojčani izraz „Koliko više ili manje?" Broj sada ima i značenje usporedbe ili promjene.

Za koga je vježba prikladna?
Obično se uključuje u aktivnosti za predškolce ili rane školske aktivnosti. Osim pojma o broju i logičkog zaključivanja, vježba potiče i razvijanje jezičnih vještina. 

Metodičke preporuke
Čitajte naglas upute, pustite zvučnu reprodukciju ili neka dijete pročita samo.

Djetetu se pokažu dvije ili tri skupine sličica i trebaju odrediti gdje se nalazi više ili manje predmeta i za koliko. Ako dijete ima teškoća s ovim primjerima, spojimo sličice zajedno i tražimo odgovor uspoređujući sličice. Ova vježbi vodi apstraktnom razumijevanju broja kao količine (naprimjer: 3 kocke i 2 kocke) i broja koji izražava usporedbu (naprimjer: 1 više ili 1 manje kocka). Za sada, još uvijek radimo na uspoređivanju. 

U postavkama vježbe moguće je odabrati pojedinačne upute, tj. samo za: više, manje, nasumični odabir u brojevnim rasponima 0-5; 0-10; 0-20. 

Savjeti za slične aktivnosti izvan aplikacije
Možemo uspoređivati koristeći kockice. Vi i dijete možete bacati kockice i uspoređivati: Tko je dobio jednak broj bodova, više ili manje i za koliko? 

Više ideja za aktivnosti uspoređivanja: 

Tko je dobio jednako, više, manje bombona i za koliko? 
Tko stoji na stepenici jednake visine, višoj ili nižoj i za koliko?
Čiji su tornjevi od kocaka viši ili niži i za koliko? 
Tko je koristi jednak broj, više ili manje kocki za gradnju tornja i za koliko?