Savjeti kako koristiti ovu aktivnost kod kuće i u školi.
Početni matematički pojmovi
Ovo je najteža vježba u kategoriji grupiranja. Dijete treba imati na umu više kriterija istovremeno. Neke upute uključuju jesne i niječne rečenice, dok istovremeno su kompleksne i zahtijevaju od djeteta da razvrstava, misli logično, koncentrira se i uključi govor te radnu memoriju i svoje znanje.
Zašto je ova vježba važna?
Ova vježba je usmjerena na razvrstavanje prema zadanom kriteriju. Važno je da je kriterij jasno definiran i da se predmeti mogu eksplicitno razvrstati. Dijete uči razmišljati, analizirati i strukturirati svoje misli. Razvrstavajući, dijete se uči pojmovnoj preciznosti, koja je važna u matematici.
Za koga je vježba prikladna?
Uglavnom za predškolce, ali je prikladna i za stariju djecu koja trebaju razvijati jezične vještine.
Metodičke preporuke
Čitajte naglas upute, pustite zvučnu reprodukciju ili neka dijete pročita samo.
Dijete promatra predmet i objašnjava postupak. Pitajte za pojašnjenje njihovog odabira i može li drugi predmet također pripadati skupini i zašto. Morate biti oprezni u postavljanju pitanja i potrebno je razlikovati „je" ili „nije". Niječne rečenice su izazovnije. Ova vježba uključuje koncentraciju, jezično razumijevanje, radnu memoriju i znanje. Priprema ih za kasnije rješavanje problemskih zadatka.
Savjeti za slične aktivnosti izvan aplikacije
Ova vrsta razvrstavanja može se vježbati s djetetom igrajući igre u kojima se odlučuje o točnosti ili netočnosti tvrdnji, tj. je li tvrdnja točna ili netočna.
Primjeri igara:
Sve što leti ima perje. Sve što se vozi ima kotače. Sve što pliva ima peraje.
Možete koristiti niječne rečenice, naprimjer, sve što ne leti ne pripada ovoj skupini.
Možete također vježbati na autobusnoj ili tramvajskoj stanici, promatrajući i opisujući skupine ljudi. Pitajte dijete: O kome razmišljam? On nema dugu kosu, ima naočale i torbu i ne ulazi u tramvaj.
Igra „Pogodi tko?" je odlična za uvježbavanje.