Savjeti kako koristiti ovu aktivnost kod kuće i u školi.
Početni matematički pojmovi
U ovoj vježbi, učenik se usredotočuje na pronalaženje predmeta prema dva kriterija. Ova vrsta zadatka je jedna od prvih komunikacijskih igara koje dijete razumije prije predškolske dobi. Međutim, ova vježba je teža nego prethodna vježba 101 jer dijete treba imati osnovno znanje, na primjer, kako izgleda majmun i moći prepoznati da visi s drveta.
Zašto je ova vježba važna?
Vježba je usmjerena na razvrstavanje prema zadanom kriteriju. Važno je da su kriteriji jasno definirani i da se predmeti mogu jasno i nedvosmisleno razvrstati. Dijete uči razmišljati, analizirati i strukturirati svoje misli. Razvrstavanjem se dijete uči pojmovnoj preciznosti koja je važna u matematici.
Za koga je vježba prikladna?
Uglavnom za predškolce, ali je prikladna i za stariju djecu koja trebaju razvijati jezične vještine. Zahtjevnost ove vježbe ovisi o tome koliko dobro dijete razumije koji se predmet traži kao i njegova svojstva. (Primjer: Mogu li reći razliku između šalice i ostalog pribora? Znam li da je na stolu? Znam li kako izgleda mačka i prepoznati da sjedi na drvetu? Mogu li pronaći zeleni autić među ostalim igračkama?)
Metodičke preporuke
Čitajte naglas upute, pustite zvučnu reprodukciju ili neka dijete pročita samo.
Idealno bi bilo kada biste razgovarali s učenikom i postavljali pitanja poput „Zašto misliš da to pripada ovdje?" „Može li nešto drugo pripadati ovdje? Možda žlica?" „Ako ne, zašto?".
Zahvaljujući ovakvom načinu razmišljanja, dijete razvija jezične vještine verbalnim zaključivanjem. Tako, uče mnogo bolje i složenije.
Savjeti za slične aktivnosti izvan aplikacije
Odlično se uklapaju u ovu vježbu aktivnosti u kojima se koriste svakodnevni predmeti, u kojima dijete treba jasno i nedvosmisleno prepoznati kako se predmeti međusobno razlikuju, na primjer po obliku, boji, mjestu ili vrsti. Koristite usporedbu s dvije karakteristike:
Za ovu vježbu, usredotočujemo se na dva kriterija koji se određuju prema promatranju i osnovnim informacijama o predmetu. Naprimjer uputa može biti da dijete traži crveno voće i pronađe jabuku (razumije pojam „voće" i također ispravno razlikuje boju)
Kriterij je, dakle, boja, oblik ili vrsta i neka druga informacija (vrsta ili mjesto). Naprimjer, dijete traži zeleno povrće i sovu koja sjedi na grani, a ne zelenu papriku (prejednostavan kriterij) i noćni predator (pretežak kriterij)