Savjeti kako koristiti ovu aktivnost kod kuće i u školi.
Početni matematički pojmovi
U ovoj vježbi, učenik se usredotočuje na pronalaženje predmeta prema samo jednom kriteriju. Ova vrsta zadatka je jedna od prvih komunikacijskih igara koju dijete razumije prije predškolske dobi.
Zašto je ova vježba važna?
Ova vježba se usredotočuje na razvrstavanje prema zadanom kriteriju. Dijete uči razmišljati, analizirati i strukturirati svoje misli. Određuju problem koji se treba riješiti, vrednuju ga i zatim ponavlja isto s drugim kriterijima. Uči reagirati, zaboraviti početni kriterij i prilagoditi se na novi.
Na primjer, razvrstavamo predmete po boji, drugi put po veličini, a sljedeći put prema obliku. Razvrstavanjem se dijete uči i pojmovnoj preciznosti koja je važna u matematici.
Za koga je ova vježba prikladna?
Uglavnom za predškolce, ali je prikladna i za stariju djecu koja trebaju razvijati jezične vještine. Zahtjevnost ove vježbe ovisi o tome koliko dobro dijete razumije koji se predmet traži kao i njegova svojstva. (Primjer: Znam li kako izgledaju odrasli? Znam li kako izgleda pingvin? Znam li tko su ljudi?)
Metodičke preporuke
Čitajte naglas upute, pustite zvučnu reprodukciju ili neka dijete pročita samo. Idealno bi bilo kada biste razgovarali s učenikom i postavljali pitanja poput „Zašto misliš da to pripada ovdje?" „Ima li još negdje skriveni kamen?" „Zašto si označio ovaj lik?"
Zahvaljujući ovakvom načinu razmišljanja, dijete razvija jezične vještine verbalnim zaključivanjem. Tako, uče mnogo bolje i složenije.
Savjet za slične aktivnosti izvan aplikacije
Odlično se uklapa u ovu vježbu uključivanje aktivnosti sa svakodnevnim predmetima, u kojima dijete treba prepoznati predmet prema boji, veličini i drugim karakteristikama. Na primjer, dijete bi moglo prepoznati da se crveni auto razlikuje od plavog, ili da dugme s dvije rupe izgleda drugačije od onog s četiri rupe.
U ovoj igri, prvo uspoređujemo samo s jednim parametrom:
Za ovu vježbu, usredotočujemo se na samo jedan kriterij, koji se vizualno prepoznaje, bez daljnjih informacija o predmetu. Kriterij je najčešće boja, oblik ili vrsta. Na primjer, dijete traži plavi džemper i zelene čarape, a ne topli džemper i tatine čarape.