Savjeti kako koristiti ovu aktivnost kod kuće i u školi.
Početni matematički pojmovi
Djeca su se već susretala s blokovima u aplikaciji. Trenutačno, ova se vježba usredotočuje da djeca rade s blokovima. Aplikacija radi puno s blokovima u sljedećim vježbama.
Vježba promiče svijest - generalizaciju - o brojevima koristeći blokove. Djeca mogu „osjetiti" blokove manipulirajući njima. Postaju svjesni broja dijelova, uspoređuju ih međusobno te pomiču dijelove po ekranu. Za početak, brojat će dijelove u skupu blokova, jedan po jedan, a postupno će se potaknuti dijete da odmah „osjeti" broj.
Zašto je ova vježba važna?
Dijete ima iskustvo brojanja individualnih predmeta. Zahvaljujući prilikama u kojima može brojati, postupno generaliziraju, otkrivaju da naprimjer brojanje na prste ili s blokovima imaju isti učinak. Prsti, blokovi ili abakus postaju alati (konkreti) za brojanje.
Ovo je put za buduće apstraktno razumijevanje brojeva.
Za koga je vježba prikladna?
Općenito, vježba pripada ranim školskim aktivnostima. Razvija pojam o broju i vještinu zaključivanja.
Metodičke preporuke
Prema zadatku, na ekranu će se prikazivati različite veličine blokova, tj. linije napravljene od dijelova. Radi jasnoće, blokovi nakon 5 će se pokazati odvojeno s većim razmakom kako bi se jednostavnije vidjeli brojevi veći od 5.
Ako dijete ima broj 7 na prstima, može već tada pokazati 5 prstiju i 2 na drugoj ruci bez razmišljanja. Shvaća da je 7 veći za 2 od broja 5, iako to ne može još riječima izraziti na točan način.
U postavkama možemo zadatak olakšati ili otežati:
Savjeti za slične aktivnosti izvan aplikacije
Možemo koristiti bilo koje razdvajanje ili uspoređivanje predmeta. Možemo koristiti Lego kocke, drvene blokove ili izrezane slamke tako da njihova veličina izražava međuodnos brojeva od 0 do 5.
Svaki dio predmeta mora predstavljati jedan dio određenog broja. Naprimjer, broj 5 će imati pet jednako izrezanih slamki. Broj tri će biti prikazan kao tri jednako izrezane slamke itd.
Dijete može razdvojiti slamke naslijepo (radeći sa slamkama i s ručnikom preko ruku). Tako će više koristiti taktilnu proprioceptivnu percepciju (senzorna percepcija koja i kontrolira i određuje napetost mišića).