Povezivanje predmeta sa suprotnim osobinama

Savjeti kako koristiti ovu aktivnost kod kuće i u školi.

Povezivanje predmeta sa suprotnim osobinama

Početni matematički pojmovi


U ovoj vježbi, dijete uči uspoređivati dva predmeta, događaja ili aktivnosti. Ukoliko dijete razumije uspoređivanje, utoliko mu je lakše odrediti kvalitetu predmeta, događaja ili aktivnosti. Ovo je preduvjet za kasnije uspoređivanje između tri predmeta. Također dijete aktivno i pasivno vježba korištenje pridjeva i priloga. 


Levebee 119: Povezivanje predmeta sa suprotnim osobinama

Zašto je ova vježba važna?
Uspoređivanje, primjerice, predmeta, događaja i aktivnosti pomaže djetetu razumjeti što je isto, a što nije. Također ih potiče da razmišljaju o razlikama, tj. što znači da je nešto drugačije. Razmišljanje vodi kvalitativnoj percepciji, što će jednog dana dovesti do uspoređivanja brojeva i brojeva općenito. Osim što razvija kognitivne vještine, uključuje se i uporaba jezika, bilo pasivno ili aktivno. 

Za koga je vježba prikladna?
Uglavnom je prikladna za predškolske ili rane školske aktivnosti. Osim što doprinosi izražavanju pojmova zaključivanja, istovremeno razvija i jezične vještine.

Metodičke preporuke
Čitajte naglas upute, pustite zvučnu reprodukciju ili neka dijete pročita samo.

Djetetu se pokažu dvije slike, koje prema uputama treba podijeliti u dvije kategorije. (Primjer: slika pčele koja se smije i drugo je pile koje plače, dijete ih treba podijeliti u dvije kategorije - tužno i sretno.) Korištenjem svog rječnika, dijete postaje svjesnije riječi suprotnog značenja. S ovom vježbom, također se potiče korištenje tih pojmova. Idealno je kad dijete ima priliku usmeno objasniti svoje razmišljanje. 

Savjeti za slične aktivnosti izvan aplikacije
Stalno se susrećemo s ovim situacijama. Naprimjer, potičemo dijete: Trči brzo, sporo. Torba je teška i lagana. Pastela je oštra i tupa.  

Što to znači? Različitim situacijama možemo proširiti djetetov rječnik. U ovoj vježbi možete pronaći ideje za riječi koje ćete koristiti.