Savjeti kako koristiti ovu aktivnost kod kuće i u školi.
Početni matematički pojmovi
Ako dijete prirodno razumije količinu 0-5 ili 0-6, onda mu se mogu ponuditi aktivnosti pojma o broju u brojevnom rasponu od 0 do 10. Dijete radi s različitim konkretima i podražajima da se ne naveže na dane konkrete, njihovu veličinu ili orijentaciju (naprimjer, dijete nema pojam o broju 4, nego samo 4 točkice na jednoj plohi na kocki), omogućujući tako djetetu da učinkovitije razvije ideje o brojevima.
Zašto je ova vježba važna?
Čak i prije polaska u prvi razred, dijete pokazuje određenu svijest o brojanju. Ima prirodno razumijevanje strukture brojeva od 1 do 5, tj. intuitivno percipira broj. Međutim, neka djeca idu dalje i prirodno shvaćaju pojam o broju i količine u brojevnom rasponu do 10. U tom slučaju, doživljava količinu - izražava ga brojevnom riječju, ali ne poznaje još znamenku. Označavanje brojeva dolazi kasnije.
Za koga je vježba prikladna?
Općenito, pripada predškolskim ili ranim školskim aktivnostima. Razvija razne ideje i vještine zaključivanja.
Metodičke preporuke
Djetetu se pokažu slike različitih veličina i orijentacije. Dijete broji ili percipira sliku kao cjelinu. Zatim klikne za nastavak. Na zaslonu ostaje isti broj ili manje od početne slike te dijete treba odrediti koliko je slika nestalo. Dakle, naprimjer vidi ☼ ☼ ☼ ☼, a zatim vidi ☼ ☼. Koliko je nestalo? Dijete koje ima dobru intuiciju, bez razmišljanja reći će točan odgovor. Neka djeca koriste prste, a neka ne znaju što trebaju napraviti.
U aplikaciji, možete odabrati raspon slika: 2-4; 4-5; 5-6. Možemo pokazati brojeve sličice do 5 ili 6.
Veći brojevi se već broje grupiranjem, tj. po skupovima predmeta (mi stvaramo skupove). Naprimjer, brojimo osam predmeta prema skupovima po dva, tri, itd., ovisno o tome kako su raspoređeni. Možemo poticati grupiranje u zadacima s većim brojevima, kada je brojanje jedan po jedan predugačko. Za to je prikladno u postavkama odabrati opciju od 6 do 10.
Savjeti za slične aktivnosti izvan aplikacije
Igra poput „Koliko dlanova ima ispod ruke?" može se igrati s perlama, grahom, tjesteninom, kamenčićima, itd.