Savjeti kako koristiti ovu aktivnost kod kuće i u školi.
Početni matematički pojmovi
U ovoj vježbi, dijete radi na brojevnoj crti u obliku stepenica. Pokazujući brojeve na stepenicama, omogućuje djeci koja još nisu sigurna u odnose među brojevima, bolje razumjeti uzlazni i silazni niz.
Zašto je ova vježba važna?
Ako dijete već razumije količinu i brojevni izraz, idući korak je automatski rad na brojevnom nizu.
Za koga je vježba prikladna?
Općenito pripada predškolskim i ranim školskim aktivnostima. Dio djece zadatak rješava intuitivno i prirodno, dio djece te zadatke treba proći detaljnije i uz pomoć.
Metodičke preporuke
Pročitajte djetetu upute, pustite zvučnu reprodukciju upute ili neka dijete samostalno pročita.
U postavkama, možemo prilagoditi vježbu:
Dijete treba prepoznati što je uputa u zadatku, zatim dopuniti red u svojoj glavi i tek tada staviti točan broj na točno mjesto.
Savjeti za slične aktivnosti izvan aplikacije
Možemo koristiti prave stepenice, možda čak i staviti brojeve na njih i neka se dijete penje po njima. Slično tome, možemo koristiti brojevni niz napisan na karticama.
Možemo igrati igru u kojoj sudjeluje cijela obitelj, recitirajući brojevne nizove.
Jedan igrač kontrolira igru - kaže broj i naglasi želi li silazni ili uzlazni niz te pokaže na onoga tko započinje brojati jedan po jedan. Igrači moraju biti na oprezu jer ne znaju kada će ih se prozvati da nastave brojevni niz.
Primjer igre: peteročlana obitelj (mama, tata, Ema, Lucija i Ivan) igraju brojevni niz. Tata kaže broj 2 i kaže „ulazni" i pokaže na Luciju. Lucija nabraja brojeve koji slijede nakon dva, „tri, četiri, pet..." i zatim pokaže da Ivana i kaže „silazni". Ivan nastavlja „pet, četiri, tri, dva.." zatim pokaže na mamu i kaže „silazni" i nakon toga mama izgovara sve brojeve, zatim pokaže na Emu s uputom „uzlazni". Svi članovi izgovaraju brojeni niz u svojoj glavi, kako bi učvrstili odnos među brojevima i njihovog niza.