Traženje predmeta (prema apstraktnom kriteriju)

Savjeti kako koristiti ovu aktivnost kod kuće i u školi.

Traženje predmeta (prema apstraktnom kriteriju)

Početni matematički pojmovi


U ovoj vježbi, dijete se pokušava usredotočiti na pronalaženje predmeta koristeći teže kriterije nego u vježbama 101 i 102. Sada je zadatak izazovniji i traži razumijevanje kompliciranijih uputa, za koje dijete treba više znanja, svijesti i iskustva. Naprimjer, dijete bi trebalo znati: „Tko je pacijent?" ili „Što znači biti na poslu?" i druge. 


Levebee 103: Traženje predmeta (prema apstraktnom kriteriju)

Zašto je ova vježba važna?
Vježba se usmjerava na razvrstavanje prema zadanom kriteriju. Važno je da je taj kriterij jasno definiran i da se predmet može nedvosmisleno i jasno klasificirati. Dijete uči razmišljati, analizirati i strukturirati svoje misli. Razvrstavanjem se dijete uči pojmovnoj preciznosti koja je važna u matematici.

Za koga je ova vježba prikladna?
Uglavnom za predškolce, ali je prikladna i za stariju djecu koja trebaju razvijati jezične vještine. Zahtjevnost ove vježbe ovisi o tome koliko dobro dijete razumije koji se predmet traži kao i njegova svojstva. Tijekom vježbe, dijete se potiče da se izražavanje i verbalno objašnjavanje te tako uči obogaćivati rječnik i svoje ideje o svijetu. 

Metodičke preporuke
Čitajte naglas upute, pustite zvučnu reprodukciju ili neka dijete pročita samo. 

Idealno bi bilo kada biste razgovarali s učenikom i postavljali pitanja poput „Zašto misliš da...?" „Može li nešto drugo pripadati ovdje? Primjerice žlica?" „Ako ne, zašto?". Zahvaljujući ovakvom načinu razmišljanja, dijete razvija jezične vještine verbalnim zaključivanjem. Tako, uče mnogo bolje i složenije. 

Savjeti za slične aktivnosti izvan aplikacije
Odlično se uklapaju u ovu vježbu aktivnosti u kojima se koriste svakodnevni predmeti, u kojima dijete treba jasno i nedvosmisleno prepoznati kako se predmeti međusobno razlikuju, naprimjer namjena, tkanina, materijal ili vlasnik. Koristimo usporedbu s više karakteristika:  

  • Odjeća - naprimjer postavite na krevet različitu vrstu odjeće (topli džemper, tatine kratke hlače, novi kupaći kostim, zimska kapa, bakina košulja...)  i neka ih dijete razvrsta prema uporabi, tkanini i vlasniku. Postavljajte pitanja poput „Što nosiš zimi?" „Možeš li pronaći sve tatine čarape?" „Koje točkice mama nosi ljeti na posao? „Što je mekano i grije ti ruke?" 
  • Životinje - na putu prema zoološkom vrtu, bakinoj farmi ili dok čitate knjigu, neka dijete razvrsta životinje koje vidi prema vrsti kojoj pripadaju, vrsti ishrane, ponašanju itd. Postavljajte pitanja poput „Gdje je biljojed?" „Koji kućni ljubimac lovi miševe?" „Koje životinje žive na farmi? „Koja životinja daje jaja?" 
  • Igračke -  pospremanje igračaka može biti ugodnije i zabavnije dok igrate igru u kojoj dijete razvrstava predmete prema materijalu, vlasniku i vrsti. „Stavi sve igračke koje pripadaju Ledenom kraljevstvu u kutiju", „Donesi bratove Pokémone",  „Stavi na krevet plišane igračke kojeg si dobio od bake". 


U ovoj vježbi, pokušavamo se usredotočiti na apstraktne kriterije. Primjer može biti uputa u kojoj dijete traži voće koje njegova mama najviše voli ili životinju koja daje mlijeko. Dakle, kriterij nije vidljiv, na primjer namjena (tople rukavice), ponašanje (krava daje mlijeko) ili prema vlasniku (mamina haljina).